Eerst ontspannen

8 mei 2018 - Ponta do Sol, Portugal

De temperatuur is even wennen. Het lijkt minder warm dan in Nederland: daar is het vandaag 27 graden, hier 22 en overwegend bewolkt. Maar er is veel minder wind, dus het voelt erg prettig.

En dan de oceaan, van je ruisruisruis. Daar word je vanzelf ontspannen van. Want zo’n eerste dag... We hebben een plan voor morgen gemaakt en verder lekker rustig bij het zwembad liggen lezen. Toch verbrand!

Ons hotel is een verzameling vierkante gebouwen, trappen, liftkokers en bruggen. Alles is hier nogal verticaal opgetrokken, vandaar. Parkeren doe je uiteraard beneden. Dan ga je met de lift vier verdiepingen omhoog, naar de receptie (en de loungebar). Nog een verdieping hoger is het restaurant en de biljartkamer annex bibliotheek. Weer een verdieping hoger sta je op de begane grond van de drie hotelpanden en daarin zitten wij dan weer op drie hoog. Op die begane grond is ook het zwembad, met een trapje lager de poolbar (met weids uitzicht), en nog een trapje lager een soort panoramazonneterras. Alles kruip-door-sluip-door met trapjes en parkjes vol bloeiende struiken.

Iedereen is ontzettend vriendelijk en alles lijkt gratis. Je moet echter wel steeds je kamernummer noemen (308), dus dat zal over twee weken wel tegenvallen. Qua leeftijd zitten wij wel op het gemiddelde, dat was in het vliegtuig al zo. We zitten dus echt in die andere fase langzamerhand.

1. Het Kind:
    9 mei 2018
    Ziet er goed uit liefjes <3
  2. Joke:
    10 mei 2018
    veel lichamelijke beweging met al die kruip-door-sluip-door
  3. Ina:
    10 mei 2018
    Nou en of! Voor het ontbijt heb ik mijn work-out al gehad.