Dit is het einde

19 juni 2022 - Barban, Kroatië

En toen was-tie daar opeens: onze laatste vakantiedag. We hebben voornamelijk bij het zwembad gelegen, onder een olijfwilg, en kijkend naar de plek waar de reis voortijdig strandde… Nee hoor, gewoon genietend van het uitzicht op een fjord van de Jadransko More, zoals ze hier de Adriatische zee noemen. En van het briesje, de badderende mussen, de waterhappende zwaluwen en de vele vlinders; de koninginnepage liet zich eindelijk door Willem vastleggen.

Ik ben blij dat we deze twee dagen nog zijn gebleven. De locatie is mooi, het weer is prettig, en er wordt goed voor ons gezorgd. Willem kan even krachten opdoen voor de terugreis want hij zal alle 1400 kilometers alleen moeten rijden. Morgen vertrekken we dus naar huis, met net als op de heenreis weer een overnachting in Olching, het Abcoude van München. Hoewel ikzelf vind dat ik best mijn rijbeurten kan nemen - het is mijn linkerbeen maar en we hebben een automaat - vindt verder iedereen van niet. Waarschijnlijk denkt ook de verzekering daar zo over.

En thuis begint dan vanaf woensdag het medische circus. Ik weet inmiddels dat het herstel lang zal gaan duren, want zo gaat dat bij ‘postmenopauzale vrouwen’. Lekker dan. Lieve lezer, bedankt voor het meereizen en deze keer ook het medeleven. En tot een volgende keer. Gaan we naar een koud land denk ik, zonder zwembaden.

1. Louette:
    19 juni 2022
    Een goede terugreis Ina en Willem ....
  2. Ina:
    19 juni 2022
    Dankjewel lieve Louette
  3. Peter:
    20 juni 2022
    Doe maar kalmpjes aan, je mist niets hier in Nederland.
  4. Ina:
    20 juni 2022
    Maar wel mijn eigen bed met verstelbare onderkant. En ik wil toch liever gebruikmaken van de Nederlands gezondheidszorg; ik zal nooit meer klagen over de wachttijden daar…
  5. Bert:
    Hey Ina,
    Tjonge, heel vervelend dat dit op je vakantie moet gebeuren. Je bent geen lichtgewicht, en ik ook niet dus daarom mag ik dit zeggen, dus dat been heeft een beste klap gekregen. Prachtige foto's met mooie verhalen zeg. Je hebt de Plitvice meren gezien en dat lijkt me wel het mooiste. Jammer dat je eerder terug moet maar gelukkig wel twee weken al gehad. Goede reis terug en hopelijk komt alles weer goed. Beterschap!
  6. Ina:
    20 juni 2022
    Over dat gewicht… De keus was: eerst eten of eerst zwemmen. Had ik dat eten maar gekozen, daar is nog nooit iemand bij uitgegleden (en nu niet over bananenschillen beginnen)
  7. Mieke:
    20 juni 2022
    Hoi Ina, wat een belevenis. We spreken elkaar wel wanneer je weer terug bent. Goede terugreis, sterkte en beterschap.
  8. Ina:
    Dankjewel! Medeleven doet me goed 😘
  9. Jurriën:
    20 juni 2022
    Inaaaa! Je komt gelukkig nog heel monter en opgewekt over, fijn..:)).
    Veel sterkte en hopelijk tot gauw!
  10. Ina:
    20 juni 2022
    Ik heb echt wel een traantje gelaten hoor. Maar ik werk nu aan mijn endorfine: licht (de zon schijnt), chocola (nooit genoeg) en seks. Daarover hebben we het een andere keer
  11. Jolien:
    20 juni 2022
    Jeetje wat sneu, Ina! Van harte beterschap toegewenst en wel thuis.
  12. Ina:
    20 juni 2022
    Dankjewel lieverd. Webexen kan gewoon hoor, volgende week. Dan kom ik de trap wel weer op 😉
  13. Wim:
    Beste Ina en Willem,

Wat een (letterlijke?) afknapper dat jullie vakantie zo abrupt eindigt. Hopelijk is het toch wel een "mooie" breuk Ina want dat scheelt altijd wel bij het herstel. Ik wens jullie een goede terugreis en we spreken elkaar vast wel weer binnenkort.
  14. Ina:
    20 juni 2022
    Dankjewel Wim, hoe mooi de breuk is weten we nog niet. Nadat we van 23:00 uur tot 23:30 uur tevergeefs op het verstrekken van de foto hadden gewacht waren we er klaar mee. Ik denk dat ze het in Amstelveen met eigen ogen willen zien, dus dan weten we meer
  15. Maike:
    20 juni 2022
    Arme jij - en Willen natuurlijk ook - sterkte en een goede terugreis! Hoop dat je herstel voorspoedig zal zijn! Ps. Geen afleiding tijdens het rijden, laat het herstel dan maar een dagje langer duren ;-)
  16. Ina:
    20 juni 2022
    Hahaha, ik kan alleen maar naar buiten kijken nu en ik vind Oostenrijk opeens een verbazend aardig vakantieland. Is dat de leeftijd of de zielenpoot?