Een marktentochtje

24 april 2014 - Kowloon, China

We  hoefden pas om 14:00 uur bij de trein te zijn, dus we konden vanochtend fijn op marktentocht. De eerste markt bestond uit een smalle straat vol (parasol)kramen met groente, (gedroogd) fruit, (gedroogde) vis, (gedroogde) paddenstoelen, tofu, rietsuikerstengels, snoep. Wij waren weer de langsten op deze markt.

Achter de kramen zaten winkeltjes in elektronica, schoenen en keukengoed; in een van die laatstgenoemde vonden we voor in de trein onmisbare noedelbakjes van echt Chinees plastic.  Hierna volgden wat kledingkramen (mooie jurk voor weinig), toen de vleesafdeling - van levende kippen via halve varkenskoppen tot gedroogde... ja, wat eigenlijk?

De zgn. Ladiesmarket konden we nog niet vinden. Later bleek dat de niet-voedselmarkten pas na 14:00 uur beginnen.  Inmiddels was het wel koffietijd en bleek ook hier om de hoek een Starbucks te vinden, louter gevuld met internettende Chinese meisjes. En dat terwijl bij alle Starbucksen in Hong Kong de wifi maar 20 minuten gratis is.

Een behulpzame jongen die voor de deur stond te bellen bracht ons vervolgens naar de Ladiesmarket. Net als de Nightmarket was ook deze markt een touristtrap: alles uiteraard made in China, maar altijd lelijk & duur. Op twee armbandjes na dan.

Onze laatste markt was de supermarkt tegenover het hotel. We hebben in de trein natuurlijk wel eten nodig: broodjes, sardientjes, cupnoodles, yoghurtjes, jasmijnthee, koekjes, chips, amandelen, druiven...