nog 950 werst en "daar was laatst een meisje loos"

13 mei 2014 - Moskou, Rusland

Dat was de laatste nacht op de harde bedjes in het geweld dat de TSE heet... die trein rijdt best hard en dat maakt flink herrie. Daarbij word je alle kanten op geschud, een heel bijzondere ervaring.

We zagen nog wat mooie houten huisjes en bloeiende fruitbomen in de zon vandaag, het buitengewoon lelijke station Perm2, enkele fraaie gouden uikoepelkerkjes en natuurlijk nog meer berken. We aten alle restjes brood, kaas, tonijn, yoghurt, koekjes op, dronken nog een laatste kopje thee met heet water uit de samovar (de treinvariant van de Quooker), namen afscheid van onze treindames en stapten om 14:00 uur in de stromende regen in Moskou uit.

Daar stond Dimitri ons al op te wachten. Hij bracht ons naar hotel Borodino en daar konden we weer eens heerlijk douchen. En aan de wifi. Voor het diner kunnen we straks 'om de hoek' terecht bij een Georgisch restaurant. Daar is vast weer vodka.

1. Tanja:
    13 mei 2014
    Aha, dan snap ik de reeks reisverhalen die in een keer worden gepost :)
    En wat hebben jullie nu gegeten in dat Georgisch restaurant....
  2. Ina:
    13 mei 2014
    Ja inderdaad: ik schrijf elke dag een stukje in 'notities' en als ik wifi heb, post ik de hele handel.
  3. Ina:
    13 mei 2014
    De georgische maaltijd: heerlijke verse aardappelkomkommersalade, aardappels met stukjes varkensvlees sissend uit de oven. En daarbij een lekker ding dat jazzstandards van een Russisch sausje voorzag, op volle sterkte uiteraard. Morgen gaan we weer!
  4. Tanja:
    Goede terugreis!!
  5. Ina:
    Maar eerst nog een dagje Moskou met Alexandra Popova
  6. Ina:
    14 mei 2014
    En nog een keertje eten bij de Georgiërs!