Naar Monterey

18 juli 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vandaag begonnen we aan het tweede deel van onze reis: de roadtrip over de Pacific Highway. Hiervoor haalden we onze huurauto af op het vliegveld. Dat was al een avontuur op zich: de bestelde airportshuttle kwam maar liefst 20 minuten te laat, de bestuurder sprak geen Engels en hij wilde dat ik mijn creditcardnummer telefonisch aan een vriend doorgaf voor de betaling (niet gedaan hoor).

En zo'n voordelige huurauto is ook altijd lachen want er komen natuurlijke stiekeme kosten en upgrades bij, maar nu hebben we dan wel een mooie zilveren Nissan Versa tot onze beschikking met een USB-aansluiting voor onze eigen TomTom (die opeens Vlaams spreekt!). We vonden snel de juiste weg, een supermarkt voor onze eerste levensbehoeften (whiskey, koekjes, chips) en een ATM-machine die mijn creditcard wel accepteerde.

Een groot deel van de route reden we inderdaad langs de Pacific. Het is een ruige kust met een stevige branding en harde wind. Er waren (kite)surfers in actie en we zagen een vlucht pelikanen. Geen zeeolifanten, 'try again tomorrow' stond op het bordje bij de ranger. Dat zullen we doen, maar dan ergens anders.

We picknickten bij het strand van Half Moon Bay en dronken koffie op een hilarisch terrasje in Santa Cruz. De eigenaresse van de zaak was een Argentijnse en toen bleek dat wij uit the Netherlands kwamen juichte zij meteen "I love Maxima". Ach ja, wie niet?

Door de trage start was het toch al 19:00 uur toen we ons motel in Monterey bereikten. Het is er eentje uit de film: een hofje met huisjes en voor elke deur een parkeerplaats. Binnen hebben we een wapper aan het plafond en HBO op de buis: Game of Thrones S7E1 is binnen!