mooi Malaga

9 mei 2015 - Málaga, Spanje

Net als in Alicante was het ook hier een half uurtje lopen naar het centrum. Maar waar we in Alicante over het terrein van discotheken en langs nog gesloten clubs en casino's wandelden, was hier een echte boulevard met palmen en zo. En een vuurtoren uit 1817.

In centrum liepen we al gauw door een schitterende winkelstraat: fris schoongespoten marmeren tegels, mooie gevels met van die Spaanse balkonnetjes en erkers. Af en toe passeerden we een knappe fontein of een intieme kerk.

Ons eerste serieuze doel was de Santa Maria-kathedraal. Die is nooit helemaal afgebouwd; en omdat o.a. een van de twee torens deels ontbreekt, wordt het gebouw ook wel 'de eenarmige dame' genoemd. Van binnen zat er goud, marmer en brandschildering genoeg in.

Verder zigzagden we door de smalle straatjes, o.a. langs het Romeinse theater en het geboortehuis van Picasso. We lunchten bij de buren, de Ierse pub Las Druidas. Heerlijke ijskoffie.

Ons tweede serieuze doel was het moorse kasteel Alcazaba. We bereikten met de lift het binnenste gedeelte; de rest was alleen met trappetjes te doen. Toch kregen we een aardige indruk van dit mini-Alhambra. Prachtig uitzicht over de haven hadden die moorse baasjes.

We deden nog een rondje steegjes, maakten een doorsteek door de sluitende markt, en besloten de dag met een biertje/margarita in (de speeltuin van) het park met de palmen en de witte strelitzia's. Toen nog de terugtocht over de inmiddels drukke en warme (30 graden) boulevard...

Les 5: mmeegenomen zonnebrandcrème ook gebruiken!

1. Tanja:
    10 mei 2015
    Heel fraai, die kathedraal.
  2. Joke:
    10 mei 2015
    hoe is het met de golven onderweg?
    Beetje te doen?
  3. Ben:
    11 mei 2015
    Komt Wilma's aftersun toch nog van pas!.
  4. Richard:
    11 mei 2015
    Ha, feest der herkenning. Twee jaar geleden liep ik met mijn Ans (ongeveer) de zelfde route. Nog tapas gegeten?
  5. Ina:
    11 mei 2015
    Kathedraal: en Wilma mocht gratis naar binnen!
    Golven: ik neem elke dag voor vertrek een pilletje van de meisjes van de receptie
    After sun: het trekt al bruin op (jawel Luus)
    Tapas: kregen we in Gibraltar, hadden we beter in Malaga kunnen nemen... We hadden zaterdag voor de lunch wel sushi!