de gevreesde Golf

14 mei 2015 - Biskaje, Spanje

Het was een woelige nacht in de Golf van Biskaje, maar het viel ons toch ontzettend mee. We wonen in onze stuurboordhut dan ook aan de goede kant van het schip: the posh way to sail is port out and starboard home, een wijsheid van oud-Indiëgangers. Je zit dan altijd aan de lijzijde, de wind komt immers meestal uit het westen.

Vandaag kwam de wind uit het (noord)noordwesten, dus met onze suite op het zuiden zaten wij de hele ochtend heerlijk in het zonnetje. We zagen zelfs een paar keer een clubje dolfijnen springen, te snel voor de camera helaas. En de schattige scheepszwaluw kwam even langs!

We misten alle kook-, computer- en bridgelessen en bleven lekker op ons balkon een boekje lezen of binnen een filmpje kijken (Jupiter descending was op het scheepsmoviekanaal). Gingen we gisteravond nig naar de Motownnight van de Station Band, vanavond lieten we Hilary O'Neil (een Britse Willeke Alberti-kloon) links liggen.

Om 21:30 uur kwamen we bij de monding van de Garonne waar we voor anker zouden gaan tot we op de vloed stroomopwaarts konden. De loods kwam per helikopter aan boord. Captain Tim gaf uitleg: "if you thougt you just heared a helicopter, it was... eeh... a helicopter."

Les 9: neem altijd een hut aan stuurboordzijde

1. Richard:
    15 mei 2015
    Dat klinkt nog steeds goed allemaal.
    Amusez-vous