Vulkaan 0

24 december 2023 - Yaiza, Spanje

Caldera de los Cuervos
De Caldera de los Cuervos is ‘vulkaan 0’, hier begon in 1730 de uitbarsting die ‘het landschap van Lanzarote voorgoed veranderde’. Het bijzondere van deze vulkaan is dat hij aan de zijkant is uitgebarsten; je kunt er daarom vrij gemakkelijk in. Dus daar gingen we op deze mooie zondag met z’n allen, en vooral in groepsverband: koffietje mee, muziekje uit de smartphone, camera’s in de aanslag. Toegegeven, dat laatste hadden wij ook. Want de krater is een fotogeniek dingetje.

Fotoshoot in de krater

Dus terwijl Willem de bijzonderheden van de krater vastlegde amuseerde ik me weer kostelijk met de fotoshoots van vooral mozaïekgezinnen: foto met z’n allen, foto van alleen de kinderen, foto van haar met haar kinderen, foto van hem met zijn kinderen, foto van alleen haar kinderen (voor hun vader), foto van alleen zijn kinderen (voor hun moeder). En laten we ook de modieuze instashoots niet vergeten.

Uitzicht op de Montañas del Fuego

Je kon helemaal rondom de krater lopen met een schitterend en wisselend uitzicht op de Vuurbergen. Dat was een rustige wandeling, want vrijwel iedereen ging na het fotomoment in de krater snel terug naar de auto. Waarschijnlijk op weg naar een volgend hoogtepunt. Wij doen er meestal maar eentje per dag. Zo lagen wij de rest van de middag weer te relaxen in ons favoriete nestje op het zwarte strand van Punta del Marqués. Op 24 december, mensen!

Ons nestje

1. Joke:
    24 december 2023
    ja, ja, ik kan me zo'n dag even niet meer herinneren, maar met de foto's, heb ik weer een beetje beeld, hoe het zou kùnnen zijn ...