de tschermonegg

5 juni 2023 - Feldkirchen bei Graz, Oostenrijk

Asfinag beheert de Oostenrijkse snelwegen en laat iedereen die er gebruik van maakt tol betalen. Nu is Asfinag een nv die voor 100% in handen is van de staat; het wegonderhoud is dus in handen van rijksambtenaren, en dat zullen we weten.

Zo heeft de afdeling Paaltjes haar taken keurig uitgevoerd: wij maakten vandaag gebruik van de A8 en de rood-gele wiebelpalen stonden overal keurig in het gelid. Zowel heen als terug was er op die manier 1 rijbaan beschikbaar. Ook de afdeling Tijdelijke Verkeersborden bleek de zaken op orde te hebben: langs de paaltjes mochten we kilometerslang slechts 80 of 60 km/u. De afdeling Grote Machines is zover nog niet. Slechts op twee plekken tijdens onze 488km lange rit zagen we iets dat op wegwerkzaamheden leek. Op papier klopt het vast.

het wordt vast beter

Toch reden we lekker door, ondanks de naar schatting 40 grote en kleine tunnels door de diverse Kalkalpen (oefen even op dit woord). En ondanks de onophoudelijke regen. Oostenrijk maakte zo wel een ongastvrije indruk. De receptioniste van het hotel sloot daar keurig bij aan. Ondanks haar “servus” was van enige service geen sprake.

Vanwege de regen lieten vlinders en ander klein grut zich niet zien. Het verse thema van deze blog liep ernstig gevaar, maar gelukkig stond er een vlinder op het wijnglas waaruit wij ons de lokale riesling van het huis Tschermonegg  goed lieten smaken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade