de terrasjeskommazweefvlieg

4 juni 2023 - Winkelhaid, Duitsland

Wat is de overeenkomst tussen een cabrio en een caravan? Ze rijden in de file even hard. Want files waren er. Stond Duitsland vroeger bekend om zijn schitterende snelwegen, tegenwoordig is het land berucht om de werkzaamheden aan die snelwegen. Nu ligt het echte werk op zondag stil, maar de tijdelijk versmalde rijbanen blijven natuurlijk op hun plaats. En daar mag je dan slechts 80 km/u omdat het best pittig is je PKW binnen de gele lijntjes te houden, soms 15km achter elkaar.

tussen de gele lijntjes blijven

LKW’s waren er uiteraard weinig: alleen versproducten mogen namelijk op zondag vervoerd worden. De eindeloze stoet caravans maakte dit gemis ruimschoots goed. En dat waren echt niet alleen Nederlanders; Duitsers slepen bijvoorbeeld graag met hun Tabbert, buitengewoon lelijke dingen. Na Frankfurt was het afgelopen met de meeste caravans (waarom?) en kwamen de cabrio’s tevoorschijn. Het weer was er ook naar: 26 graden en zeer zonnig. De bermen stonden vol klaprozen en margrieten, hier en daar was een kasteel of wijnbouw te zien. Het leek wel vakantie!

Het “Grüß Gott” van de receptioniste van hotel Burgschänke droeg daar zeker aan bij. Zowel onze kamer als onze tafel in de Biergarten had ‘Talblick’ (uitzicht op het dal, duh) en terwijl de Hänchenbrustfilet en de fränkische Bratwürsten mit Kartoffelsalat und Spargelsalat geserveerd werden, nestelde zich een terrasjeskommazweefvlieg op ons tafelplantje. Kroatië voor gevorderden is begonnen!

fränkische Saisonspezialitäten

1. Het Kind:
    4 juni 2023
    Feest! Veel plezier liefjes :)
  2. Ina:
    😘😎
  3. Irma:
    Wel voorzichtig zijn.
    Dag 1 van het water geven.
  4. Ina:
    👍🏻
  5. Joke:
    5 juni 2023
    jaa, ik ben vanaf nu ook weer aangesloten bij de leespret 😎
  6. Ina:
    👍🏽