knorrende nijlpaarden

16 augustus 2015 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

Om 9:15 uur scheepten we vanochtend  in voor een heuse bootsafari. Stuurvrouw en gids Stacey liet ons - behalve veel daadwerkelijk knorrende nijlpaarden - nog veel meer moois zien.

Zo waren daar twee zonnende nijlkrokodillen, een tandeloze dame en een jongeman. En hun doodsvijand, een setje leguanen; die eten krokodilleneieren, en dan sterf je uit hè?

Ook zagen we veel vogels, zoals visarenden, lepelaars en enkele kingfishers. We bleven even stilliggen naast een fraaie roodgebuikte kingfisher, waarop een van de gemelijke tieners (ze zijn overal) opmerkte: "zitten we nu serieus met z'n allen naar een vogeltje te kijken?"

Het gapende nijlpaard stal natuurlijk de show. Echt wel groot, zo'n bek. En daar doet-ie het ook voor: imponeren... Het is ook deze familie die 's avonds door McKenzystreet wandelt. We hebben ze gisteren niet gezien, maar we hebben nog twee kansen.

Vanmiddag gaan we naar het strand, want we moeten toch met onze voeten in de Indische Oceaan gestaan hebben.

1. Richard:
    16 augustus 2015
    Aaaahhhhh, mooi en spannend allemaal weer. Leuk om te lezen en om de foto's te zien. Wij doen ideëen op....
  2. Joke:
    16 augustus 2015
    De spanning bouwt zo wel lekker op met die hippo's
  3. Jaap:
    16 augustus 2015
    Leuk dit te zien en te lezen het roept plezierige herinneringen op en is allemaal heel herkenbaar.
    Geniet er van.
  4. Jaap:
    16 augustus 2015
    Overigens in St. Lucia kun je ook fietsen huren en langs het strand en door de wetlands fietsen (over houten vlonders).
    Ook een hele belevenis.
  5. Ina:
    16 augustus 2015
    Leuke tip! Ik weet niet of dat nog kan. Het heeft hier al bijna twee jaar niet geregend en dat is niet echt handig voor een wetland. Fietstochten die ze hier aanbieden zijn nu allemaal mountainbikeroutes door droge duinen...
  6. Caroline:
    17 augustus 2015
    Wat een mooie reis maken jullie.