de trek naar het zuiden

14 augustus 2015 - Umhlanga, Zuid-Afrika

Na 23 uur, twee Boeing 777-300's, zeven al dan niet afgekeken films, vijf matige maaltijden en ontelbare dutjes arriveerden we in Durban. Daar stonden reisagent Joyce en chauffeur Timber ons op te wachten met een mooi Bakker-Kamphuisbordje.

We ontvingen van Joyce vouchers, kaarten en een complete handleiding voor onze 'trek' en Timber reed ons naar ons eerste onderkomen, de Zeranka Lodge. Dat was nog wel een mooi avontuur: we stopten voor het hek van nummer 12 maar er leek niemand thuis. Stonden we op het verkeerde pleintje... Al die 'terraces' met omheinde woningen lijken  (ook hier) op elkaar.

Op het juiste adres werden we warm onthaald. Er stond op onze kamer (de Fish Eagle, we horen de zee) een flesje lekkers klaar namens Marleen van Zuid-Afrika Online, en gastvrouw Marcella klom meteen in de telefoon om voor ons een taxi en een restauranttafeltje te regelen.

Bij Olive & Oil zaten we op het terras met uitzicht op, eh... een combinatie van een bouwput en een parkeergarage in de Bijlmer. Maar dan met ook nog stampvolle terrassen van diverse restaurants. Het eten was prima, mediterrane keuken: een wereldsucces. En ook de witte Porcupine Ridge smaakte uitstekend.

Na nog een afzakkertje op ons terrasje waren we om half tien toch echt wel uitgeblust.

1. Joke:
    15 augustus 2015
    Dit ziet er weer uit als het begin van een ontdekkingsreis.

Heb je nog de palmboom bij de V.E. uit de lucht kunnen zien?
  2. Ina:
    15 augustus 2015
    We zagen de zg. Kleine palm; ze hebben er tegenwoordig twee...