Naam:
884
Video’s:

Over mijn reis

2019

Iedereen is er al eens geweest, maar wij nog niet: Santorini. Willem en ik gaan hier wandelen, snorkelen en genieten van de ondergaande zon - daar staat Santorini bekend om.

2018

Lucinda reisde van mei t/m augustus door Midden- en Zuid-Amerika (zie http://carpelumen.reislogger.nl) en ik maakte er een stukje van mee: samen hielden we een roadtrip op Cuba.

2018

Nu eens geen roadtrip, maar een lekker fly-drive met hotel. Willem en ik wandelden op Madeira 150 km over de beroemde levada’s, en af en toe deden we zelfs iets cultureels.

2017

We hebben al een paar mooie reizen door de VS gemaakt, maar de westkust hebben we altijd links laten liggen. Daar gaat nu verandering in komen. Lucinda en ik rijden in twee weken over de Pacific Highway van San Francisco naar San Diego.

2016

Nieuw-Zeeland... Veel verder weg kun je niet, dat wilden we wel eens proberen. Natuurlijk gingen we ook die kant op omdat Lucinda van 1 juli t/m 31 oktober in Melbourne studeerde. Vanaf Abcoude gezien kwamen we met Nieuw-Zeeland aardig in de buurt. Willem en ik reden in vier weken met een campertje een soort 6 van Auckland naar Christchurch. En we sloten af met een klein weekje Langkawi, een eiland voor de kust van Maleisië; daar kwam Lucinda ook naartoe. Haar trimester in Melbourne zat er toen op, en ze had even tijd voor ons vóór een nieuw backpackavontuur;  het Amsterdamse semester zou immers pas op 1 februari weer beginnen.

2015

Willem en ik waren op safari in Zuid-Afrika. We begonnen aan de kust bij St.Lucia waar we in een wetland nijlpaarden en vervetaapjes begroetten. Daarna maakten we een paar wandelingen in de Drakensbergen (veel vogels en bavianen) en toen was het tijd voor groot wild. Samen met Lucinda (die hier al vijf weken was) trokken we nog een week door de Manyeleti Game Reserve en het naastgelegen Krugerpark. We zagen bijna de Big 5 - die luie luipaarden ook altijd... Maar de olifanten en neushoorns maakten veel goed.

2015

Wilma en ik gingen een stukje varen met de Prinsendam. We vertrokken op 6 mei uit de haven van Civitavecchia (het IJmuiden van Rome) en kwamen op 20 mei aan in de haven van IJmuiden (het Civitavecchia van Amsterdam). Onderweg deden wij diverse Spaanse, Portugese, Franse, Engelse en Belgische havens aan.

2014

Het tweede deel van Lucinda's Grand Tour speelde zich af vlakbij de Chinese muur, in Mongolië. En daar ben je niet zomaar, dat is een flink stukje met de trein. En ik mocht mee!

Lucinda en ik ontmoetten elkaar in Hong Kong; na drie dagen de toerist uithangen gingen we met trein 98 naar Beijin. Daar nam een lokale gids ons een paar dagen op sleeptouw voor we in trein 23 stapten, naar de hoofdstad van Mongolië: Ulaanbaatar.

In Ulaanbaatar voegde Willem zich bij ons. Na twee familieavonden vertrok Lucinda naar haar nomadische gastgezin in een ger. Willem en ik trokken vervolgens onder deskundige leiding van Munkh Khan een week door de Gobi-woestijn. Na die week stapten we op de Transsiberië Express naar Moskou. We hadden maar weinig vertragingen en maakten mooie plaatjes.

2013

Willem, Lucinda en ik maakten een tocht door Jordanië.  We bezochten kruisvaarderskastelen, wandelden door oases en woestijnen en keken rond in het wereldwonder Petra

Bezochte landen

Ik heb 36 landen (15%) bezocht:

Andorra, België, Canada, China, Cuba, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongkong, Ierland, IJsland, Italië, Jordanië, Luxemburg, Maleisië, Mongolië, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Rusland, Singapore, Spanje, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.