De Alpine Pacific Triangle

7 november 2016 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

De Alpine Pacific Triangle is een combinatierondje (driehoek...) van highway en byway langs de oceaan en door de bergen. Wij deden vandaag het bergdeel, het oceaanstuk komt donderdag pas aan de beurt.

Nadat we gisteren qua landschap een meer lieflijk stuk hadden (de Inland Scenic Route), was het vandaag beslist een wildere boel. Veel haarspeldjes dus ook en one-lane-bridges, maar daar draaien wij onze hand niet meer voor om.

De fauna blijft bestaan uit koe, schaap, alpaca en hert maar vandaag kwamen daar lama's, ezels en jawel weer rendieren bij. De flora breidde zich uit met eucalyptusbomen en heel veel dennen; de conifeerfase lijkt voorbij. Gelukkig blijft de brem, van brem krijg ik nooit genoeg - ik ben immers geboren op de Bremweg!

Einddoel was vandaag Kaikoura. Dit is een toeristische kustplaats waar we allemaal komen voor één ding: walvissen. Maar ook dolfijnen en zeehonden mogen zich in ieders belangstelling verheugen. En de pelsrobben waren thuis vanmiddag.

Ze hadden zich over de rotsen verdeeld; we spotten er met de verrekijker zo'n twintig. Drie robben waagden zich dichtbij het parkeerterrein. Een feestje voor de kiekjesjagers natuurlijk. We blijven ons verbazen over het natuur-als-decorconcept. Nu ook weer: kinderen werden op de rots pal voor de zeehond geplaatst, zodat (in dit geval) opa een leuke foto kon maken.

En wij waren nog zo gewaarschuwd: het zijn wilde dieren, houd tien meter (two cars) afstand. Ik had de iPhone (serieuze camera is stuk - nee niet die met die lens) al paraat voor een nieuwswaardig bloederig filmpje. Ging niet door, gelukkig maar.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tanja:
    8 november 2016
    En de geur van de brem: heerlijk!!!