naar het warme noorden

21 augustus 2015 - Hazyview, Zuid-Afrika

Reden we gisteren langs Frankfort, Heidelberg en London, vandaag kwamen we Middelburg, Bronkhorst en Belfast tegen. We zitten nu echt in het land van de Boeren. En we amuseren ons geweldig met verkeersborden die waarschuwen voor 'digte mis' en gebouwen met het bord 'hoërskool'.

Maar het leukst zijn natuurlijk de dieren. Wij kraaiden al van plezier toen er een hermelijntje overstak. Bleek overigens een zgn. mangoest te zijn. Googelt u zelf even?

Groot was dan ook ons enthousiasme toen we bij onze eerste plasstop annex chauffeurswissel in Wonderfontein een wegrestaurant troffen met uitzicht op een drenkplaats waar daadwerkelijk vijf neushoorns, vier zebra's, twee emoes en een kudde waterbuffels aanwezig waren. Dankzij mijn verrekijker maakte ik een deskundige indruk: mensen kwamen aan mij vragen waarom de neushoorns geen hoorns meer hadden. Afgezaagd. Nee, echt - om stroperij te ontmoedigen; dat weet iedereen.

Om een uur of drie arriveerden we bij ons tijdelijk onderkomen in de Gecko Lodge, waar we de hele middag bij het zwembad hebben zitten lezen. Het zit hier vol met leuke kleurige vogels (die wel veel herrie maken) en - hou de ramen dicht - met vervetaapjes.

Straks schuiven we aan voor het driegangendiner (15 euro!). Alweer? Ja, alweer. En morgen komt Lucinda!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl