de vlucht naar Rome

5 mei 2015 - Civitavecchia, Italië

Onze eerste stop is een wonderlijke kamer in Hotel San Giorgio te Civitavecchia. Het is een soort ruime kapel met een kerkig plafond en zeker vier meter hoog, met een entresol. Het tweepersoonsbed beneden was voor een liefdespaar opgemaakt, dus heb ik de slaapbank op die entresol genomen. Ook romantisch opgemaakt. En met een prachtige schemerlamp die het niet doet.

Net een uitstekende pizza capriciosa gegeten in een buurtrestaurant. Wij waren de enigen die niet genoten van de belangrijke voetbalwedstrijd Juventus-Real Madrid. Bij 1-1 hebben wij u het pand verlaten. Nog een sigaretje op de boulevard,  want het is heerlijk zacht buiten.

Zowel in het vliegtuig (half uur vertraging) als tijdens het wachten op het busje (drie kwartier, vanwege een andere vertraagde vlucht) hebben we al kennis gemaakt met collegacruisers, allen from the USA (hoewel zij uit Florida eigenlijk uit De Bilt komt). Wij zijn verreweg de jongsten, tot nu toe. En allemaal hebben ze afgesproken met vriendenstellen.

Les 1: Cruisen doen je in groepsverband.

1. Ben:
    6 mei 2015
    Wat moet het heerlijk zijn om weer de jongste te zijn.
    Veel plezier
    Ben
  2. Joke:
    6 mei 2015
    Een groep begint met twee...dus....., klopt het weer
  3. Richard:
    6 mei 2015
    Grappig, bij mij thuis was ik juist de enige die wèl genoot van de wedstrijd Juve-Real. Je weet, neem ik aan, dat de bijnaam van Juventus luidt: 'De Oude Dame'. Begrijpelijk dus dat de wedstrijd jullie niet aansprak, als je net het idee hebt gekregen dat je zelf een jonkie bent. En dat dan weer in Civitavecchia (oude stad). Als leeftijd maar geen issue wordt deze reis. Divertirsi!