aan land in Alicante

8 mei 2015 - Alicante, Spanje

Alicante is een vriendelijke Spaanse badplaats zonder veel gekkigheid. We slenterden door de markthal, wandelden over de gemozaïekte boulevard, bewonderden uitzonderlijk dikke ficussen en namen een kijkje in een drietal kerken. Ook gingen we met de lift dwars door de berg omhoog naar het Castillo Santa Barbara vanwaar we een mooi uitzicht hadden over stad en ommelanden. Zo konden we de boot in de haven zien liggen. En het eerste paar oorbellen is binnen.

Voor het diner kozen we weer La Fontaine; na zo'n dagje sjouwen is het wel prettig om aan tafel bediend te worden. Vandaag hadden we een (ander) Australisch echtpaar naast ons, en hij hield een verhandeling over de diverse tijdzones in Australië en de nadelen van 'daylightsavingtime'.

De cabaretier-van-dienst was een ooit bekende Ierse humorist van gemiddelde cruiseleeftijd. Hij vertelde anekdotes die bij de clou meestal moppen met enorme baarden bleken te zijn van het soort 'komt een vrouwtje bij de dokter. Zijn actuele werk waren dit soort oneliners: "je mag tegenwoordig niet meer spreken over kale mensen, die moet je 'follikel uitgedaagd' noemen." Het publiek was razend enthousiast, dus mijn gebrek aan waardering zal aan mijn gevoel voor humor gelegen hebben. Wilma had gelijk door niet mee te gaan, maar als sociologisch onderzoek was het waardevol: Amerikaans publiek is gauw tevreden.

Les 4: mijd oude( )anekdotevertellers

1. Tanja:
    9 mei 2015
    Hé wat leuk, Alicante! Voorafgaand aan Pasen was ik daar een week. Logeren bij Meinaard die daar woont. Het is een welvarende plaats, vond ik. Ook goede eetgelegenheden. Het achterland is ook prachtig. We hebben er heerlijk kunnen wandelen.
    Nou, kunnen jullie niet zelf een humoristisch programma opzetten?? Zijn jullie wél goed in
  2. Richard:
    9 mei 2015
    En mooi weer, zo te zien op de foto's.
    Divertirse.