Shoppingspree

27 juli 2017 - San Diego, California, Verenigde Staten

Twee vrouwen op reis die niet gaan shoppen, dat bestaat niet. Daar hadden we rekening mee gehouden: tegen de Mexicaanse grens is Las Americas Premium Outlet (tip van mijn pedicure), ons eerste doel van vandaag. De outlet lijkt veel op Batavia Stad, maar dan met palmbomen en 37 graden. En natuurlijk zijn hier de Amerikaanse merken ruim vertegenwoordigd: Michael Kors, Calvin Klein, Vans - u kent ze wel.

Het personeel in de winkels en restaurants is voornamelijk Mexicaans, maar dat is overal in Californië gebruikelijk. We zijn benieuwd wie al dat werk moet gaan doen als Trump zijn zin krijgt. Die grens is trouwens wel een dingetje. Aan deze kant is veel hek en er staan bordjes met allerlei verboden; aan gene zijde wappert een enorme Mexicaanse vlag. We zijn er maar niet verder naartoe gereden.

Onze koopmissie verliep naar tevredenheid: A'gaci, Sketchers en North Face hadden een goede dag en ik kreeg de zaterdagkrant bijna uit want in elke winkel was gratis WiFi. Hoe alles straks in de koffers moet passen is van later zorg.

Langs de scenic byway reden we terug naar San Diego. Deze weg loopt door het plaatsje Coronado, langs het strand van de Pacific en de San Diego Bay. De baai begint als een soort wetland, en eindigt als een jachthaven. Aan het begin zagen we dus onze oude vrienden Condor en Egret, aan het eind reden we stapvoets (want file) over de 60m hoge en 3km lange San Diego-Coronado Bridge over allerlei schepen.

We parkeerden voor een misdadig bedrag vlakbij het zgn. Gaslamp Quarter, een victoriaans wijkje met winkels en restaurantjes. Erg leuke pandjes inderdaad, en we vonden ook nog een wonderlijke shoppingmall, Horton Plaza: een verzameling trappen, bruggen en gangen met aardige winkeltjes in een Alice-in-Wonderlandachtige architectuur.

1. Tanja:
    28 juli 2017
    Hehe, eindelijk in de reisblog gedoken
    Mooie foto's! Fijn hoor dat jouw persoonlijke merk de USA heeft bereikt!
    De outfit voor Lucinda is geweldig