De laatste avonturen

28 juli 2017 - San Diego, California, Verenigde Staten

Onze ruime halve laatste vakantiedag brachten we door in Seaworld. Dit park is een wonderlijke verzameling van educatie en pret. Er zijn pythonachtige attracties dwars door leerzame bassins heen, en de diverse shows willen naast amuseren toch ook informeren. Een delicaat evenwicht soms.

Wij zagen nu van dichtbij dieren die we deze reis in het wild gespot hadden: zeehonden, dolfijnen, otters. Maar ook diverse zeebeesten die we nog nooit zo dichtbij hadden gezien, zoals de beluga whale, een blinde witte dolfijn uit de Noordelijke IJszee. Wij kenden hem vooral uit Finding Dory - Disney is hier nooit ver weg.

Uit de shows kozen wij die van de orka's en daar kregen we geen spijt van. De dieren vertoonden geen kunstjes met ballen of hoepels, en er ging ook niemand op waterski's achter. Diverse zwem- en jaagtechnieken van de orka's kwamen aan bod en dat taakje voerden de dieren dan uit. Klinkt heel suf, was erg leuk. Vooral als je niet op de eerste tien rijen zat - zie filmpje.

Toen reden we de laatste kilometers naar het vliegveld waar we afscheid namen. Allereerst van ons autootje, dat we erg mishandeld hebben op de vrij beroerde wegen. We zijn links en rechts ingehaald terwijl wij ons keurig aan de snelheid hielden - dus die mythe hebben we doorgeprikt.

En we namen afscheid van elkaar: ik ga naar huis, onze reislustige dochter gaat nog even een paar dagen naar Washington. Bedankt voor het meereizen!

1. Angelique:
    29 juli 2017
    Geweldig leuk geschreven, ik heb er erg van genoten. Wel thuis, en Lucinda een leuke laatste stop!
  2. Irma:
    29 juli 2017
    Heerlijk om mee te reizen. Goed vlucht naar huis.
  3. Joke:
    29 juli 2017
    zus, goede reis terug en nichie, nog veel plezier verder :-)
  4. Carin:
    30 juli 2017
    Beste vakantiegangers
    Ik heb jullie blog gevolgd, ik vond het leuk om telezen en om inspiratie op te doen. Wij hopen 2018 of 2019 zo'n soort reis te maken.
    Bedankt
    Groet carin