Naam:
1320
Video’s:

Over mijn reis

2023

Lang, lang geleden (1989) zijn we op dit vulkanische eiland geweest. Er schijnt het nodige veranderd te zijn, dat gaan we eens bekijken vanuit onze standplaats: een kleinschalig hotel aan de zuidkant.

2023

Vorig jaar hebben we door mijn beenbreuk onze reis door Kroatië moeten eh... afbreken. Dit jaar maken we de reis af en breiden we hem uit: we zullen maar liefst 8 natuurparken bezoeken.

2022

Omdat veel mensen minder willen vliegen, kiezen velen voor een autovakantie. Zo ook wij: we gaan naar Kroatië - een land met veel Unesco-natuurschoon.

2019

Niet zomaar een stedenreisje, maar een dubbelstedenreisje: Lucinda en ik bezoeken Moskou en Sint-Petersburg.

2019

Iedereen is er al eens geweest, maar wij nog niet: Santorini. Willem en ik gaan hier wandelen, snorkelen en genieten van de ondergaande zon - daar staat Santorini bekend om.

2018

Lucinda reist van mei t/m augustus door Midden- en Zuid-Amerika (zie http://carpelumen.reislogger.nl) en ik maak er een stukje van mee: samen houden we een roadtrip op Cuba.

2018

Nu eens geen roadtrip, maar een lekker fly-drive met hotel. Willem en ik wandelen op Madeira 150 km over de beroemde levada’s, en af en toe gaan we zelfs iets cultureels doen.

2017

We hebben al een paar mooie reizen door de VS gemaakt, maar de westkust hebben we altijd links laten liggen. Daar gaat nu verandering in komen. Lucinda en ik rijden in twee weken over de Pacific Highway van San Francisco naar San Diego.

2016

Nieuw-Zeeland... Veel verder weg kun je niet. We gaan die kant op omdat Lucinda van 1 juli t/m 31 oktober in Melbourne studeert. Vanaf Abcoude gezien komen we met Nieuw-Zeeland aardig in de buurt. Willem en ik rijden in vier weken met een campertje een soort 6 van Auckland naar Christchurch. En we sluiten af met een klein weekje Langkawi, een eiland voor de kust van Maleisië; daar komt Lucinda ook naartoe. Haar trimester in Melbourne zit er dan op, en ze heeft even tijd voor ons vóór een nieuw backpackavontuur;  het Amsterdamse semester gaat immers pas op 1 februari weer beginnen.

2015

Willem en ik gaan op safari in Zuid-Afrika. We beginnen aan de kust bij St.Lucia waar we in een wetland nijlpaarden en vervetaapjes gaan begroeten. Daarna maken we een paar wandelingen in de Drakensbergen (veel vogels en bavianen) en dan is het tijd voor groot wild. Samen met Lucinda (die hier al vijf weken is) trekken we nog een week door de Manyeleti Game Reserve en het naastgelegen Krugerpark.

2015

Wilma en ik gaan een stukje varen met de Prinsendam. We vertrekken op 6 mei uit de haven van Civitavecchia (het IJmuiden van Rome) en komen op 20 mei aan in de haven van IJmuiden (het Civitavecchia van Amsterdam). Onderweg doen wij diverse Spaanse, Portugese, Franse, Engelse en Belgische havens aan.

2014

Het tweede deel van Lucinda's Grand Tour speelt zich af vlakbij de Chinese muur, in Mongolië. En daar ben je niet zomaar, dat is een flink stukje met de trein. En ik mag mee!

Lucinda en ik ontmoeten elkaar in Hong Kong; na drie dagen de toerist uithangen gaan we met trein 98 naar Beijin. Daar neemt een lokale gids ons een paar dagen op sleeptouw voor we in trein 23 stappen, naar de hoofdstad van Mongolië: Ulaanbaatar.

In Ulaanbaatar voegt Willem zich bij ons. Na twee familieavonden zal Lucinda vertrekken naar haar nomadische gastgezin in een ger. Willem en ik trekken vervolgens onder deskundige leiding van Munkh Khan een week door de Gobi-woestijn. Na die week stappen we op de Transsiberië Express naar Moskou. We rekenen op weinig vertragingen en mooie plaatjes.

2013

Willem, Lucinda en ik maken een tocht door Jordanië.  We bezoeken kruisvaarderskastelen, wandelden door oases en woestijnen en kijken rond in het wereldwonder Petra

Bezochte landen

Ik heb 39 landen (16%) bezocht:

Andorra, België, Bosnië en Herzegovina, Canada, China, Cuba, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongkong, Ierland, IJsland, Italië, Jordanië, Kroatië, Luxemburg, Maleisië, Mongolië, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Rusland, Singapore, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.