station Abcoude

15 mei 2014 - Abcoude, Nederland

We konden nog een hele ochtend stuk slaan in Moskou.  Keuzes,  keuzes: museumpje pakken? marktje bezoeken? nog een paar mooie metrostations fotografen?  Nee, we hielden het rustig en kozen voor een gezonde 'boswandeling' in het Solkonikipark.

Dit park was vroeger het bos waar de Romanovjes op valkenjacht gingen.  Nu is het een soort Vondelpark: je kunt er fietsen, skaten, wandelen; er is een speeltuin en een permanente kermis; er is een openluchttheater en een tentoonstellingshal; en er zijn rozen- en seringentuinen. Vooral die laatste tuinen geurden heerlijk.

We waren eergisteren aan het eind van de middag al in dit park geweest en toen heerste er een gezellige bedrijvigheid. Nu waren we er tegen 9:30 uur en waren vooral de vogeltjes erg aanwezig. We genoten tot 11:00 uur van een rustig park, toen gingen de speakers weer voluit en werd het voor iedereen aangenaam.

Nog een koffie met wat lekkers bij het CoffeeHouse en toen reed Dimitri alweer voor. Dankzij het filerijke verkeer kostte het ons ruim anderhalf uur om de 30 km naar Sjeremetjevo af te leggen: de binnenring van Moskou heeft 2x12 rijbanen, en toch rijdt het niet...

Onze beide vluchten - wij spreiden het risico, net als echte royalty - verliepen vlekkeloos, de tuin was een oerwoud en het eigen bedje lag weer heerlijk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl